انکولوژیست

انکولوژیست

انکولوژیست یک ارائه دهنده مراقبت های درمانی  است که در تشخیص و درمان سرطان تخصص دارد. آنها سرطان شما را تشخیص داده و گزینه های درمانی را شناسایی می کنند. آنها در مورد مزایا و عوارض جانبی هر گزینه بحث خواهند کرد. آنها همچنین بر درمان شما نظارت می کنند و مراقبت های پس از درمان شما را مدیریت می کنند.

انکولوژیست به چه کسی گفته میشود ؟

این افراد   ارائه دهنده مراقبت های درمانیهستند  که در تشخیص و درمان سرطان تخصص دارند. انکولوژیست ها درمان سرطان شما را در طول بیماری مدیریت می کنند.

آیا انکولوژیست ها انواع مختلفی دارند؟

سرطان یک بیماری چندوجهی است، به همین دلیل است که چندین نوع انکولوژیست وجود دارد. برخی از انکولوژیست ها در درمان های خاصی تخصص دارند. سایر انکولوژیست ها در انواع خاصی از سرطان تخصص دارند. در اینجا چند نمونه از انواع مختلف انکولوژیست ها آورده شده است:

انکولوژیست های جراحی:

اگر بیوپسی شما سلول‌های سرطانی را نشان داد، این انکولوژیست است که جراحی را برای حذف سرطانی که گسترش نیافته انجام می‌دهد. آنها تومور و بافت های اطراف شما را از بین می برند. آنها به شما کمک می کنند تا برای جراحی خود آماده شوید و پس از آن بهبود پیدا کنید.

انکولوژیست های پزشکی :

این متخصصین  با استفاده از شیمی درمانی، درمان های هورمونی، ایمونوتراپی و سایر درمان های هدفمند درمان می کنند. مردم اغلب انکولوژیست پزشکی را پزشک اصلی سرطان خود می دانند. اکثر انکولوژیست های پزشکی نیز در زمینه هماتولوژی تخصص دارند.

انکولوژیست های پرتوشناسی

این دسته از متخصصین از پرتو درمانی متناسب با سرطان خاص شما استفاده می کنند.

انکولوژیست های زنان و زایمان

سرطان های زنان مانند سرطان دهانه رحم، سرطان رحم و سرطان تخمدان را درمان می کنند.

انکولوژیست های کودکان

سرطان هایی را درمان می کنند که در کودکان شایع تر از بزرگسالان است، مانند لوسمی حاد لنفوبلاستیک دوران کودکی، سارکوم یوینگ و تومورهای مغزی دوران کودکی.

متخصص مغز و اعصاب

این انکولوژیست ها افرادی را که دارای تومورهای مغزی و سرطانی هستند که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد، درمان می کنند.

دلایلی که ممکن است نیاز به مراجعه به متخصص انکولوژی داشته باشم چیست؟

سرطان های مختلف بدن شما را به روش های مختلفی تحت تاثیر قرار می دهند. به طور کلی، اگر با پزشک مراقبت های اولیه خود در مورد تغییر در بدن خود صحبت کنید و او به شما توصیه کند آزمایش های اولیه انجام دهید، ممکن است به یک متخصص سرطان مراجعه کنید. اگر آزمایشات شما نشان دهد که سرطان دارید، احتمالاً به یک متخصص انکولوژی ارجاع خواهید شد.

آیا مراجعه به متخصص سرطان به معنای ابتلا به سرطان است؟

نه، مراجعه به یک متخصص سرطان به معنای ابتلا به سرطان نیست. شما به متخصص انکولوژی مراجعه می کنید زیرا علائمی دارید که ممکن است سرطان باشد. مراجعه شما به انکولوژیست فرصتی برای شماست تا در مورد علائم خود با یک متخصص صحبت کنید. انکولوژیست شما ممکن است آزمایشاتی را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم شما تجویز کند.

سوالات متداول اضافی

چرا گاهی سرطان را انکولوژی می نامند؟

سرطان یک بیماری باستانی است. قرن‌ها پیش، پزشکان یونانی و رومی اولیه که تومورهای سرطانی را مطالعه می‌کردند، سرطان را به خرچنگ تشبیه می‌کردند، احتمالاً به این دلیل که گسترش تومورها شبیه پاهایی بود که از بدن خرچنگ پخش می‌شدند. انکولوژی – مطالعه و درمان سرطان – نام خود را از کلمه یونانی “oncos” گرفته است که به معنای تورم است و به روشی که پزشکان یونانی نحوه رشد تومورها را توصیف کردند، اشاره دارد.

در صورت نیاز به یک متخصص سرطان به کجا مراجعه کنیم ؟

درمانگاه تخصصی داخلی ظفرآریا این امر را برای تمامی بیمارانی که نیاز به مشاوره و یا ویزیت توسط پزشکان فوق تخصص  خون و سرطان را داشته باشند فراهم نموده است . درمانگاه تخصصی داخلی ظفرآریا مفتخر است که از بهترین و مجرب ترین پزشکان فوق تخصص در این ضمینه بهره مند گردیده است که میتوان به جناب آقای دکتر محمد شکوری فوق تخصص خون و سرطان بزرگسالان ، جناب آقای دکتر رضا ملایری فوق تخصص خون و سرطان بزرگسالان ، سرکار خانوم دکتر معصومه صابریان فوق تخصص خون و سرطان اشاره نمود .
درکنار پزشکان مجرب و حاذق ، سعی گردیده با فراهم آوردن محیطی آرام و دلنشین به همراه اتاق های VIP برای تزریقات خاص ، شرایط را به گونه ای رقم بزنیم که کلیه مراجعان با آرامش خاطر و خیالی آسوده روند درمان خود را سپری نمایند .

 

دکتر معصومه صابریان

دکتر محمد شکوری

دکتر رضا ملایری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محیطی آرام و دلنشین برای بیماران سرطانی

یادداشتی پایانی

ممکن است نگران مراجعه به متخصص سرطان باشید زیرا نگران هستید. و اگر بیماری شما تشخیص داده شود، ممکن است از این خبر ترسیده باشید. شما نیز ممکن است ناامید شوید، زیرا سؤالاتی دارید که پاسخ آسان یا سیاه و سفیدی برای آنها وجود ندارد. انکولوژیست شما این احساسات را درک می کند. آنها می دانند که شما در حال چه چیزی هستید. اگر سرطان دارید، هر قرار ملاقات فرصتی است تا در مورد نگرانی های خود صحبت کنید و سؤال بپرسید. انکولوژیست شما وجود دارد تا هر طور که بتواند به شما کمک کند.

 

پایان

Visits: 23

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *