مغزو اعصاب:

بخش مغز و اعصاب درمانگاه تخصصی داخلی ظفرآریا  به عنوان یک بخش فوق تخصصی در حوزه ی مغز و اعصاب آغاز به کار کرده است. در این بخش تعدادی از برترین متخصصین  فعالیت می کنند. این بخش خدمات خود را در زمینه های  درمان ام اس، آلزایمر، بی خوابی، سردرد، سرگیجه، صرع، تشنج، سکته مغزی، تومور مغزی، درمان وسواس، افسردگی، اضطراب، فلج های محیطی , بیماری های نخاع , تست نوار مغز و تست حافظه ارائه میدهد.

اختلالاتی که برای آنها باید به متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست) مراجعه کنید:

کمر درد

اختلالات خواب

سردرد و سرگیجه

فراموشی و اختلالات حافظه

فلج و ضعف دست ها و پاها

افت و یا اختلال در سطح هوشیاری

بیماری عروق مغزی مانند سکته مغزی

گزگز مور مور و بی حسی دست و پا

اختلالات حرکتی مانند بیماری پارکینسون و لرزش دستها

تشنج و اختلالات سطح هوشیاری(غش کردن)

چه زمانی نیاز به مراجعه به متخصص مغزواعصاب (نورولوژیست) وجود دارد؟

متخصص مغز و اعصاب چه کسی است؟

متخصصی است که بیماری های مربوط به مغز، طناب نخاعی ( سیستم مرکزی اعصاب)، اعصاب محیطی ( اعصاب متصل کننده مغز و ستون فقرات به اندام های بدن مانند: ریه ها یا کبد) و عضلات را درمان می کند.

متخصصان  با بررسی سیستم اعصاب محیطی و مرکزی ( مغز و نخاع ) موارد و اشکالاتی را که در این دستگاه به وجود آمده بررسی میکنند، به فرض مثال بیمارانی که دچار ام اس می شوند با تخریب پوسته اعصاب یا به اصطلاح میلین به این بیماری مبتلا شده اند و پزشک به دنبال شواهدی برای رد و یا قبول آن می گردد

بیماری های عصبی می تواند شامل: سردر های مزمن، صرع، سکته مغزی، اختلالات حرکتی مانند: رعشه بدن و بیماری پارکینسون، و بسیاری از بیماری های خطرناک دیگر باشد.

مغز و اعصاب ظفرآریا

چه زمانی به نورولوژیست مراجعه کنیم ؟

سردرد‌های معمولی نیازی به مراجعه به متخصص مغز و اعصاب یا حتی پزشک عمومی ندارند، اما اگر سردرد مزمن دارید و برای آن به صورت مرتب دارو مصرف می‌کنید قضیه متفاوت است. مصرف داروهای سر درد برای 10 روز در ماه ممکن است به سردردهای ثانویه منجر شود، سردردی ضعیف که نتیجه‌ی مصرف بیش از حد مسکن است.

مغز-و-اعصاب ظفرآریا

کی به روانشناس، روانپزشک یا متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

روانشناس، روانپزشک یا متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست) همگی با سر انسان سروکار دارند اما حوزه کاری هرکدام‌شان متفاوت است. برای همین ممکن است اگر سراغ یکی از آنها بروید شما را به دیگری پاس دهد و این شما را ناراحت کند.

روانشناس‌ها، پزشک نیستند، برای همین نمی‌توانند برای بیمارشان دارو تجویز کنند و فقط روح و روان را با روش‌هایی مثل گفت‌وگو کردن درمان می‌کنند.

اما روانپزشک همانطور که از نامش پیداست پزشک متخصصی است که در رشته اعصاب و روان تخصص گرفته. برای درمان بیماری‌هایی مثل افسردگی، اضطراب، وسواس، تیک و اختلالات یادگیری، ترک مواد و الکل، اوتیسم و مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان، بیش‌فعالی و اختلالات رفتاری و شخصیتی، باید به متخصص اعصاب و روان مراجعه کرد.

نورولوژیست

(نورولوژیست) پزشک متخصصی است که تخصصش را در رشته مغز و اعصاب گرفته و بیماری‌هایی مثل سکته مغزی، ‌ام‌اس، صرع، آلزایمر، مننژیت، نوروپاتی (بیماری اعصاب محیطی)، میوپاتی (بیماری عضلانی-عصبی) و پارکینسون را درمان می‌کند.
اگر اختلالاتی در حافظه، هوشیاری و خوابتان دیدید یا سردرد و سرگیجه، کمردرد، گزگز شدن دست‌ها و پاها، فلج و ضعف دست‌ها و پاها، لرزش بدن یا کند‌شدن حرکات، فراموشی و تشنج داشتید باید به نورولوژیست مراجعه کنید.

مغز-و-اعصاب ظفرآریا